قواعد خرید خانه

قاعده 1: هرگز در خرید خانه  عجله نکنید. خرید خانه  آسانتر از فروش آن است. خودتان را تحت فشار قرار ندهید. خونسرد باشید. هیجان زده نشوید. مطمئن شوید که اطلاعات کافی برای یک تصمیم گیری آگاهانه دارید.

قاعده 2: خانه ها و امکاناتی به روزی را انتخاب کنید که برخلاف خانه های عجیب و غیر عادی، تقاضا و جذابیت  گسترده ای دارند.

قاعده 3:خرید خانه یک فرآیند حذفی است. لیست دلخواه شما باید نیازها و خواسته های شما را در برداشته باشد. جستجوی خود را برای خرید یک خانه با فکر باز آغاز کنید. بر سر امور جزئی (خواسته ها) برای دستیابی به امور مهم تر (نیازها) کوتاه بیایید. هنگامی که شما از خانه ها بازدید می کنید اولویت های خود را در طول مسیر تنظیم کنید.

قاعده 4: یک فرد به طور متوسط باید حدود 16 خانه را با کمک یک مشاور املاک بازدید کند تا  به اندازه کافی درباره ارائه یک پیشنهاد، مطلع و  مطمئن شود. بعضی افراد 5 تا و بعضی دیگر 50 خانه را می بینند. شما مجبور نیستید که هر خانه موجود در بازار را ببینید(مگر اینکه خودتان بخواهید).

قاعده 5: به طور اصولی خانه را اتاق به اتاق بررسی کنید. نگاهی به  پشت بام، پنجره ها، دیوارها، سقف ها، پریز های برق، کف اتاق، درها، ستون ها، کابینت ها، کوره، آب تصفیه کن، وان حمام، شیر آبها… همه چیز بیندازید.

قاعده 6: یک خانه مسئله دار را نخرید. اگر خانه مشکلاتی دارد که فروش را برای صاحب خانه دشوار کرده ، برای فروش شما هم مشکل خواهد شد. بعضی افراد زندگی در یک خیابان شلوغ را دوست ندارند. برخی از افراد هم زمین های دو نبش را دوست ندارند. این چیزها ممکن است شما را اذیت نکنند اما یک روز شما مجبور خواهید شد، این خانه را بفروشید.

قاعده 7: از همان ابتدا یافتن  یک مشاور املاک ، حائز اهمیت است. تا جایی که ممکن است از رفتن به بنگاه های متعدد  اجتناب کنید. هر چه زودتر مشاور املاکی که می خواهید با او کار کنید را پیدا کنید، فرآیند خرید خانه راحت تر و لذت بخش تر خواهد شد.

قاعده 8: پشت بام، پنجره ها، کوره حمام اقلام  با ارزشی هستند. این سه قلم به تنهایی گرانبها ترین اقلام برای تعویض را تشکیل می دهند. اطمینان حاصل کنید که این  موارد قدیمی نباشد یا خانه مطابق با آنها قیمت گذاری شده است.

قاعده 9: شما نمی خواهید که سریع پولدار شوید. به احتمال زیاد نمی توانید از استراتژی خرید خانه با تخفیف ویژه و بعد از تعمیر فروش آن در 9 ماه برای دستیابی به یک سود بزرگ استفاده کنید.

قاعده 10: اگر شما منتظر هستید که قیمت ها کاهش یابد، منتظر نباشید. املاک و مستغلات مانند بازار سهام نیستند. آن ها قابل پیش بینی هستند. با وجود اینکه  قیمت ها در نوسان هستند آیا شما منتظر افت 10 درصدی قیمت خانه در بازارهایی که حتی قدری هم این اتفاق نمی افتد ، هستید.

قاعده 11: دکوراسیون خانه ای که خریداری می کنید حتما نباید به سلیقه شما باشد (یا متناسب با مبلمان شما).  خرید یک خانه که کمی به تغییر دکوراسیون نیاز دارد برای شما بهتر است. خانه ای را بخرید که متناسب با سبک زندگی و نیاز های خانواده تان  باشد . شما همیشه می توانید خانه را به سلیقه خود تزئین کنید و مبلمان جدید بخرید.

قاعده 12: حداقل 2 ماه وقت برای یافتن یک خانه در نظر بگیرید. ممکن است بیشتر یا کمتر  طول بکشد. بسته به اوضاع بازار و مقدار زمانی که  برای جستجوی خانه اختصاص داده اید، پیدا کردن یک خانه خوب به 2 تا 4 ماه تلاش مستمر نیاز دارد. اگر می خواهید در مرداد نقل مکان کنید ، شروع جستجو در اسفند موفقیت شما را تقریبا تضمین می کند.

قاعده 13: در یک روز از تعداد زیادی خانه بازدید نکنید. اگر شما اولین بار است که با مشاور املاک خود برای بازدید خانه می روید ، غالبا دوست دارید  6 یا 7 خانه را ببینید. اما پس ازآن ، دو یا سه خانه را برای یک روز کافی می دانید.

 

 

بانک اطلاعات املاک مشاورینwww.moshaverin.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *