سایر قواعد خرید املاک و مستغلات
قاعده 1: در محدود قیمتی خود ، به دنبال خانه بگردید . منطقی نیست که به دنبال خانه ای با محدوده قیمت 40 میلیون تومان بگردید در حالی که می دانید فقط در حول و حوش 30 میلیون تومان می توانید خانه خرید کنید .
قاعده 2: اگر راهنمایی و تایید والدین شما در خرید خانه مهم است ، از همان ابتدا ، آنها را در فرآیند فروش مشارکت دهید، نه بعد از اینکه قرارداد را امضا و مهر و موم کردید و خانه را تحویل گرفتید .
قاعده 3: آمادگی سود بردن از یک معامله بزرگ در زمان تحقق آن را داشته باشید .بعضی صاحب خانه ها ، به دلایل مختلف، برای فروش یا قیمت گذاری خانه عجله می کنند و به اشتباه یا به دلایل دیگر قیمت خیلی پایینی ، پیشنهاد می کنند. بعضی مواقع بانکها مبادرت به فروش خانه می کنند. و خانه ها همیشه با قیمت کمتری از ارزش واقعی اش به فروش می رسند.
قاعده 4: از ارزش واقعی خانه مطلع شوید. قیمت خرید را بررسی کنید، به دنبال خانه های مشابه فروخته شده بگردید، اطلاعات گرد آوری شده و قابل مقایسه را پیدا کنید. اگر شما ارزش واقعی ملک را می دانید، می توانید در بازدیدی که انجام می دهید خانه های خوب را به راحتی تشخیص دهید.
قاعده 5: به دنبال سرنخی بگردید که شور و اشتیاق مشتری برای چانه زنی را مورد قضاوت قرار دهید.
قاعده 6: به آینده کار خود فکر کنید. شما باید درباره وضعیت فردی و خانوادگی خود در آینده(5سال دیگر) فکر کنید و خانه ای بخرید که مناسب با نیازهای آنها است.
قاعده 7: در مورد روش تخلیه خانه فکر کنید. اکثر افراد دوست ندارد در اولین خانه ای که می‌خرند برای همیشه زندگی کنند. در حقیقت بیشتر صاحب خانه های طی 5 تا 7 سال از خانه اول خود نقل مکان می کنند. زمان خرید خانه و زمان بازسازی آن را به خاطر بسپارید. همچنین درباره مشکلات پیشروی فروش مجدد فکر کنید.
قاعده 8: از یک مشاور املاک کمک بگیرید. مشاور املاک تنها به شما خانه نمی فروشد . مشاور املاک نه شما را ثبت نام می کند و نه به حال خود رها می کند. بلکه مشاور املاک شما را از اوضاع بازار آگاه می کند، خواسته و نیاز های شما را بررسی می کند، شما را در پیدا کردن خانه هایی متناسب با معیارتان راهنمایی می کند، با سایر متخصصان همگام می شود، از جانب شما مذاکره می کند ، کاغذ بازی ها و آخرین مهلت سررسید را چک می کند و هر گونه مشکل به وجود آمده را حل می کند.
قاعده 9: مطمئن شوید که مشاور املاک شما ، با توجه به حق دلالی خود به شما خانه نشان نمی دهد. تا جایی که ممکن است ، از مراجعه به بنگاه های دو گانه (که هم کار خرید و هم کار فروش را انجام می دهند) خودداری کنید.
قاعده 10: به سخن مبهمی که به کار می برند خوب گوش دهید. آنچه که شما خواهان شنیدن آن هستید ، واضح است . اگر فروشنده می گوید که کوره گرمایشی خانه جدید است ، ببینید منظور از جدید چند سال است. از نظر شما شاید 2 یا سه سال باشد ، ولی منظور فروشنده ممکن است 7 تا 8 سال باشد. این شیوه برای تبلیغات ملک هم جواب می دهد.
قاعده 11: ببینید واقعا در بازار چه می گذرد. از مشاور املاک خود درباره بازار محلی ملک خود سوال کنید. “میانگین تعداد روز ماندگاری ملک “و “نرخ جذب” آن را بپرسید. درباره محدوده نوسان قیمت ،محله ها و سبک خانه هایی که به خوبی در حال تغییر هستند یا نیستند و اینکه کدام خانه ، بررسی کنید.
قاعده 12: خانه هایی با بازسازی های عملیاتی و خوب را بر خلاف خانه هایی که فقط تزیینی هستند ،انتخاب کنید. بازسازی های عملیاتی شامل مواردی در شومینه گاز ، کابینت های خوب در آشپزخانه ، یک اجاق گاز، پارکت ها است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *