11قاعده در مورد وام مسکن
قاعده 1: برگه احراز صلاحیت وام مسکن را بگیرید. قبل از خرید یک خانه باید سری به بانک بزنید تا ببینید چقدر می توانید تقاضای وام کنید. حداقل با یک بانک و یا کارگذار وام مسکن صحبت کنید. گرفتن برگه احراز صلاحیت وام مسکن شما را ملزم به گرفتن وام از آن وام دهنده نمی کند. بلکه شما را در برابر نرخ سود افزایشی در طول 60، 90 یا حتی 120 روز حمایت می کند.
قاعده 2: وامی را بگیرید که مناسب با شرایط شما است. با وام دهنده خود در باره وام های مسکن با نرخ ثابت ، وام های مسکن با نرخ متغیر، وام های مسکن ترکیبی ، وام مسکن باز و وام مسکن بسته ، قابلیت انتقال، جریمه های برداشت ، گزینه های تجدید ، پرداخت های نقدی، افزایش پرداخت سالانه، پرداخت های دو برابر، پرداخت های شتاب ، جریمه های پیش پرداخت ، مابه‌التفاوت نرخ سود و هزینه های پنهان صحبت کنید
قاعده 3: یکی از اصلی ترین دلایلی که مردم نمی توانند یک وام مسکن خوب بگیرند این است که آنها سپرده کافی برای پوشش دادن پیش پرداخت ها و هزینه های اختتامی ندارند.
قاعده 4: وام دهندگان به 4 مورد توجه می کنند. که آن 4 مورد ، صلاحیت ، اعتبار، شخصیت و وثیقه است .

قاعده 5: وام دهندگان مراجعه کنندگان را با بررسی نسبت بازپرداخت بدهی کل و نسبت بازپرداخت بدهی ناخالص می پذیرند. این نسبت از یک وام دهنده تا وام دهنده دیگر متفاوت است اما به طور کلی نسبت بازپرداخت بدهی کل شما باید 35 تا 40 درصد باشد. نسبت بازپرداخت بدهی ناخالص باید 27 تا 32 درصد باشد. نسبت بازپرداخت بدهی کل برابر است با (اصل پول +سود+ مالیات+ اقساط وام) بر روی درآمد ناخالص . و نسبت بازپرداخت بدهی ناخالص برابر است با (اصل پول+ سود+ مالیات) برروی درآمد ناخالص.
قاعده 6: هرچه پیش پرداخت ها بیشتر باشد سالهای پرداخت وام مسکن شما کم می شود.
قاعده 7: نمره اعتباری شما خیلی اهمیت دارد. آن تعیین می کند که شما چقدر می توانید قرض کنید و چقدر برای شما تمام می شود. نمره اعتباری 620 به بالا خوب و نمره اعتباری 720 به بالا عالی است.
قاعده 8: یک کپی از گزارش اعتباری خود حداقل سه ماه قبل از تقاضای یک وام مسکن بگیرید. بسیاری از گزارش های اعتباری اشتباه هستند. هر گونه اعتبار بدی که دارید را اصلاح کنید. اصلاح اطلاعات نادرست و اشتباه در گزارش اعتباری شما حدود 30 روز طول می کشد.
قاعده9: یک سابقه اعتباری خوب برای خود ایجاد کنید. اقساط وام مسکن و کارت های اعتباری خود را به موقع پرداخت کنید. درصورتی که یک سابقه اعتباری نداشته باشید ، وام دهندگان تقاضای شما را رد می کنند. با این حال، تقاضای کارت اعتباری جدید نکنید. اقلام گرانبها و بزرگ مانند یک ماشین که ضریب بازپرداخت وام شما را تغییر خواهد داد ، نخرید. کار خود را از دست ندهید و به یک کاسب و صاحب شغل آزاد تبدیل نشوید.
قاعده 10: تقاضای گزارش اعتباری شما برای چندمین بار اثر سویی بر میزان اعتبار شما دارد. خرید بیش از حد برای وام مسکن اغلب نتیجه معکوسی دارد.
قاعده 11: اگر وام دهنده شما بفهمد که شما از نوع وام مسکن و نرخ های موجود اطلاع دارید، با احتمال زیاد به شما بهترین شرایط را پیشنهاد می دهد.
بانک اطلاعات املاک مشاورین
www.moshaverin.com

 

         فروش آپارتمان مسکن مهر در ماهدشت کرج  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *