نکاتی که باید در زمان فروش خانه به آن توجه کنید
1- از نظر زمانی انعطاف پذیر باشید. وقتی که افراد قصد بازدید از خانه شما را دارند زمانی را انتخاب می کنند که خودشان وقت داشته باشند نه زمانی که برای شما مناسب است. اگر شما فرآیند بازدید از خانه تان را برای خریداران دشوار سازید آنها فکر می کنند که مذاکره با شما دشوار است و پا پس می کشند.
2- اگر یک خریدار خوب و واجد صلاحیت در خانه شما رامی زند درنگ نکنید و او را به داخل خانه راهنمایی کنید. اگر یک مشاور املاک با شما تماس می گیرد، سریع اقدام کنید. او به شما در فروش خانه تان کمک می کند. فروش خانه ممکن است مخل آسایش شما باشد.
3- فروش سریع خانه به شما اجازه می دهد که سریعتر به روال عادی زندگیتان برگردید. هر چه خانه تان را زودتر بفروشید بهتر است چون از ملاقات های هفتگی افراد برای بازدید از خانه یا سایر هزینه ها نجات پیدا می کنید.
4- اولین هفته ای که خانه خود را برای فروش به بازار عرضه می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است.خریدارانی که مدتی است به دنبال خانه می گردند برای خرید آماده تر هستند. آنها تاکنون جاهای دیگر را بازدید کرده اند، دقیقا فهمیدند که به دنبال چه چیزی هستند و با یک مشاور املاک کار می کنند.
5- افرادی که قصد خرید خانه شما را دارند از جهاتی شبیه شما هستند. جمعیت محله ها در طول مدت تغییر می کند. مردم در سنین مختلف خانه و محله ای را انتخاب می کنند که متناسب با سن و سبک زندگی آنها باشد. به خاطر بیاورید که چرا خانه خود را خریده اید. درباره همه امکانات خانه خود بیاندیشید و اینکه چطور مالک بعدی از داشتن آنها سود می برد. آن امکانات را مورد تاکید توجه قرار دهید.
6- هرگز برای فروش عجله نکنید. به دست آوردن قیمت بازار بیشتر از آنچه که شما فکر می کنید طول می کشد. به نظر 60روز برای عرضه در بازار زمان طولانی است ، اما چطور شما فکر می کنید که آیا خانه شما 6 ساعته به فروش می رسد؟ خانه ها اغلب 45 ، 60 یا حتی 75 روز برای فروش در بازار می مانند. به نظر زمان طولانی است. فروش خانه بیشتر از خرید خانه وقت می برد.
7- قوی باشید واحساسات خود را کنترل کنید. وقتی که فروش خانه تمام شده و شما به عقب برگردید، متوجه می شوید چیزی که احساسات شما را جریحه دار کرده واقعا بی اهمیت بوده است.
8- خریداران بیشتر از فروشندگان در بازار بوده اند. آنها قبل از شما هم در بازار بوده اند. خریداران خانه گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. بعضی خانه ها به دلایل جزئی مثلا بوی بد، نقاشی نامناسب، شلوغ شدن باغ از لیست خرید حذف می شوند. بررسی کنید و ببینید چه چیزهایی اعتراض خریدار را بر می انگیزد و در صدد رفع آن برآیید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *