نکاتی که باید در خرید آپارتمان ها به آن توجه کنید
1. آپارتمان ها بازار را تحت کنترل خود در آورده اند. اگر قیمت آپارتمان ها افزایش یابد خانه های ویلایی هم افزایش قیمت پیدا می کنند. قیمت آپارتمان ها خیلی بیشتر از قیمت خانه های ویلایی نوسان دارد.خرید یک آپارتمان روش خوبی برای تحت تاثیر قرار دادن بازار است.
2. زندگی آپارتمان نشینی امروزه بیشترین انتخاب مردم است. و قطعا مزایای خاص خودش را دارد. شما می تواند در خانه را قفل کنید و هر زمان که بخواهید برای تعطیلات از خانه خارج شوید، بدون اینکه نگران دزدی یا چیزهای دیگر باشید. اگر زیاد به باغبانی و حیاط خلوت علاقه‌مند نیستید و بیشتر اهل سفر هستید آپارتمان نشینی مناسب ترین گزینه برای شماست.
3. آپارتمان نشینی در صورتی مناسب است که شما اثاثیه زیادی ندارید و نیازی هم به فضای بیشتری را احساس نمی کنید. اگر برای حفظ حریم خصوصی خود ارزش قائل می شوید و از سرو صدا و شلوغی متنفرید آپارتمان نشینی مناسب حال شما نیست. درباره آپارتمانی که می خواهید در آن زندگی کنید و ویژگی های مرتبط با آن مانند راهروها و آسانسورها خوب بررسی کنید. محل قرار گیری بالکن ، طبقه بالا در مقابل طبقه پایین از موارد دیگری است که در یک مجتمع عمومی باید به آن توجه کنید.
4. مجتمع های مسکونی که بیشتر مالکان آپارتمان ها در آن زندگی می کنند، ارجحیت دارند. چون مستاجران موقتی آرامش شما را تحت تاثیر قرار می دهند.
5. بررسی کنید و ببیند که شارژ ماهانه آپارتمان چقدر است؟ درباره اینکه این شارژ ماهانه هرساله چقدر افزایش قیمت دارد سوال کنید.
6. نگذارید دیگران شما را تحریک کنند. اگر از خود می پرسید که چگونه آپارتمان های بلند مرتبه فروخته شدند ، باید بدانید که با فن بیان فروشنده فروخته می شوند. یعنی تمرکز مشتری را از خود ملک به فایده ها و زرق و برق های ملک جلب می کنند. اگر هیچوقت در آپارتمان های بلند مرتبه زندگی نکردید ، سری به یکی از واحدهای مستاجر نشین آن بزنید و ببینید آیا آنجا را دوست دارید. البته با قدم زدن در سوئیت های نمونه تصمیم نگیرید . چون این سوئئیت ها مبله و صحنه سازی شده هستد.
7. معمولا هزینه شارژ آپارتمان شامل مانند تعمیرات و نگهداری از فضای سبز و خارج کردن زباله و از همین قبیل موارد است. البته بعضی آپارتمان های قدیمی هزینه آب و برق مشترکی دارند.
8. ببینید که آیا بازرسی های معوق و در دست کاری هنوز وجود دارد. اغلب در تعمیرات اساسی ساختمان مشکلاتی وجود دارد. اگر ساختمانی که برای خرید در نظر گرفته اید قدیمی تر است، به احتمال قوی ، بازرسی هایی برای نظارت بر عوارض ساختمانی و تاثیرات ناشی از کهنگی انجام خواهد شد.
9. ببینید آیا شما واقعا مالک فضاهایی مانند ایوان ،طبقه، انباری ،پارکینگ هستید ، یا این فضاها عمومی هستند. از فضاهای عمومی آپارتمان بازدید کنید. شما باید بدانید که در این آپارتمان مالک چه چیزی هستید.
10. بهترین واحد های از پیش ساخته زودتر و با تخفیف بیشتری به فروش می رسند. و اولین خریداران معمولا خودی ها هستند. وقتی که آپارتمانی را پیش خرید می کنید ، مکانی را قبل از اینکه ساخته شود خریده اید. و تنها به نقشه های معماری تکیه می کنید. در واقع هنوز هیچ چیزی نخریده اید، به جز یک وعده. بنابراین خوب دقت کنید و به مشاور املاکی مراجعه کنید که مورد اعتماد شماست و سازنده این ملک را به خوبی می شناسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *