1- مقدمات اسباب کشی خانه را تا آنجا که ممکن است زودتر انجام دهید. سعی کنید در زمان هایی غیر از اول ماه یا آخر ماه که سر عاملان اسباب کشی شلوغ است ، نقل مکان کنید. در اول صبح اسباب کشی کنید.
2- برای اسباب کشی پول کنار بگذارید . شما برای عاملان اسباب کشی ، جعبه ها، باربری، اجاره، امنیت بار، و هزینه های قطع و وصل امکانات رفاهی (تلفن، کابل، گاز، برق، آب) به پول نیاز دارید.
3- فرآموش نکنید که تغییر آدرس خود را به اداره پست، مدرسه بچه ها و غیره اطلاح دهید.
4- به دنبال یک عامل اسباب کشی قابل اعتماد بگردید، و سراغ افرادی که شناخت کافی از آنها ندارید، یا محل کار ثابتی ندارند ، نروید. به مظنه های قیمتی آنها که پشت تلفن اعلام می کنند ، اعتماد نکنید ، چون ممکن است در روز اسباب کشی قیمت بیشتری طلب کنند.
5- در زمان اسباب کشی به یک بخش پایین تر ، ببینید آیا جاده ها و در ورودی خانه برای ورود وانت یا ماشین نقلیه شما مناسب هستند.
6- همیشه از اجسام، ابزار و ظرف بزرگ‌تر به سمت ابزار ریزتر حرکت کنید.
7- اگر اسباب کشی در آب و هوای سرد انجام می شود، وسایلی که نباید در معرض سرما قرار بگیرد یا وسایل و اسناد با ارزش را با وانت حمل نکنید.
8- قبل از اسباب کشی یخ ، یخچال فریزر خود را آب کنید.
9- روز اسباب‌کشی هر یک از اعضای خانواده باید ماموریت کنترل یک قسمت از کار را به عهده بگیرند. یک نفر باید در منزل مواظب اسباب باشد، یک نفر در راه پله‌ها مرتب همراه کارگران بالا و پایین برود و یک نفر نیز باید پای کامیون بر نحوه چینش اسباب نظارت کند.
10- در روز اسباب کشی یک لیست از اقلامی که برای خانه جدید نیاز به تعمیر دارند تهیه کنید و برای اقلام ضروری تر اولویت قائل شوید. دیگر در خانه زندگی می کنید . هرچه بیشتر در خانه زندگی می کنید ، بیشتر عیب و نقص های را می بیند و کاری هم نمی کنید.
11- وقتی که وارد خانه جدید شدید ، قفل ها را عوض کنید . چون ممکن است کسی کلید خانه جدید شما را داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که همه درها و پنجره ها خوب کار می کنند. پنجره های را خوب با پرده یا کرکره بپوشانید تا حریم خصوصی خود را حفظ کرده و سارقان را از دیدن فضای خانه ناامید کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *