مشاورین املاک ممکن است با انتقاد زیادی رو به رو شوند اما بیشتر ما برای خرید و فروش خانه با آنها معامله می‌کنیم. در اینجا روشهایی برای گرفتن سود بیشتر از این ارتباط ارائه شده است.
خرید خانه از طریق یک مشاور املاک
به بنگاه مورد نظر بروید وبا مشاورین املاک از نزدیک ملاقات داشته باشید.
این روزها اینترنت اولین درگاه تماس برای خریداران خانه است . این امر به لطف سایت‌هایی مختلف امکان پذیر می شود، اما ملاقات رو در رو با یک مشاور املاک می تواند تفاوت بزرگی در این روابط ایجاد کند.
دلایل کمی وجود دارد که اهمیت گفتگوی رو در رو را نشان دهد. اولاً، شما می توانید جزئیات ملکی که در جستجویش هستید را به وضوح توضیح دهید. این جزئیات باید رفتن و دیدن خانه‌های وقت گیری که به شما پیشنهاد می شود را کنسل کند.( هرچند بازدید آن خانه کاملاً از لیست حذف نشده باشد).
اما معامله رو در رو نقش به سزایی در ایجاد یک رابطه خوب دارد. اطلاعات بیشتری از اسم یک فرد در ایمیل او به دست می آورید. و این بدان معناست وقتی که یک ملک مناسب به بنگاه ارائه می شود اولین خریدار احتمالی که به ذهن‌شان خطور می کند شما باشید.
با آنها در تماس باشید
تنها بر این واقعیت که آنها را تحت تاثیر قرار داده اید اکتفا نکنید. به طور منظم با آنها در تماس باشید تا ببیند چه موردی پیش آمده و آیا برای شما مناسب است.
انعطاف پذیر باشید
اگر هر دفعه که مشاورین املاک با شما تماس می گیرد و می گوید آیا علاقه‌مند به بازدید یک خانه هستید و شما جواب نه بدهید ، آنها هم دیگر با شما تماس نمی‌گیرند. بله درست است ،گرفتن مرخصی ساعتی یا سر شب ها دیدن خانه ای که با احتمال زیاد خانه مورد نظر شما هم نیست ، مایه رنج و زحمت است. اما ممکن است آن یکی فقط خانه مورد نظر شما نباشد و شما خواهان بازدید خانه‌های جدید هستید چون شما نسبت به زمانهای بازدید انعطاف پذیری کافی ندارید.
تحقیقات خود را انجام دهید
به اطلاعات بنگاه در باره محله های مختلف اکتفا نکنید. خودتان در مورد امکانات رفاهی ، خطوط حمل و نقل و قیمت فعلی فروش خانه در آن ناحیه تحقیق کنید. این کار به شما کمک می کند که از روند کار در پیشنهاد قیمت مطلع شوید .
یک پیشنهاد ارائه دهید
موضوع مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که مشاوران املاک در یافتی ها را به فروشنده پرداخت می کنند نه به شما . و وظیفه آنها این است که بهترین قیمت ممکنه را برای فروشنده بگیرند نه بهترین معامله را برای شما. اما آنها پیشنهادات شما را در اسرع وقت به گوش فروشنده می رسانند. به اطلاعاتی که در مورد فروشنده در اختیار شما قرار میدهند گوش دهید. ، اینکه چه اندازه برای فروش مشتاق هستند، این ملک چه مدتی در بازار فروش قرار دارد، لطفاً پیشنهادی را انتخاب کنید، که عادلانه باشد.
مشاورین املاک موظف به ارسال پیشنهادات شما در یک نامه به فروشنده هستند. بنابراین در خواست یک کپی رو کنید و تا زمانی که پاسخ آن را دریافت کنید نزد مشاور املاک نگه دارید . تنها در آن صورت می توانید برای نقل مکان خود برنامه ریزی کنید
فروش خانه از طریق یک بنگاه معاملات ملکی
اگر شما قصد فروش خانه توسط یک مشاورین املاک را دارید باید به نکات زیر توجه کنید:
برخی تحقیقات را انجام دهید
با دوستان و اقوام نزدیک خود صحبت کنید- پیشنهادات آنها را در خصوص یک مشاور املاک خوب در محله شما بدانید. روزنامه‌های محلی را بررسی کنید، و در مورد تابلوهای فروش ببیند که بنگاه های مختلف از چه تابلو هایی برای جذب بیشتر استفاده می‌کنند.
مظنه قیمت بگیرید
تنها به یک قیمت پیشنهادی بسنده نکنید. حداقل از سه بنگاه برای ارزیابی ملک خود دعوت کنید . و از آنها در مورد اینکه چرا به این نتیجه رسیده اند توضیح دقیقی بخواهید.
در باره نحوه عرضه ملک خود در بازار سوال کنید
مشاورین املاک برای شما کار می‌کنند. بنابراین شما باید در مورد چیزی که برای آن متحمل هزینه می ‌شوید بیشتر بدانید. باید بدانید که آنها برای عرضه ملک شما در بازار و برای جذب خریداران بیشتر چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند . آیا آنها به طور مستقیم در بازار حضور دارند؟ آیا خانه را به خریداران با انگیزه نشان می‌دهند یا این کار را به عهده شما گذاشتند؟ قبل از تنظیم قرارداد مطمئن شوید که از نحوه فروش ملک خود راضی هستید.
ایجاد انگیزه: حق الزئمه‌ای که شما پرداخت خواهید کرد قابل مذاکره است . گزینه دیگر استفاده از یک حق الزئمه پلکانی برای ایجاد انگیزه در آنها است تا بهترین قیمت ممکنه را برای خانه شما بگیرند. بالا بردن حق الزئمه ، قیمت فروش ملک شما را بالاتر می برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *