نکاتی که باید در یافتن یک آپارتمان خوب به آن توجه کنید :

  • نزدیک بودن ملک مورد علاقه خود به امکانات ضروری  مانند  مغازه‌ها، حمل و نقل عمومی ، پارک‌ها، بیمارستان ، مدرسه، محل کار ، سالن ورزشی و غیره  را مورد بررسی قرار دهید.
  • هنگامی که یک آپارتمان را برای زندگی انتخاب می کنید ، میزان حجم ترافیک در آن محله را بررسی کنید، ببینید آیا در زمان اوج عبور و مرور آن محل شلوغ خواهد شد یا نه؟ آیا شلوغی زیاد  بر سبک زندگی شما تاثیر خواهد داشت؟ بنابراین قبل از خرید یا اجاره آپارتمان در زمان  های شلوغ و پر ترافیلک مانند یک بعد از ظهر، بازدیدی از ساختمان  داشته باشید .
  • بررسی کنید که این ساختمان چندسال ساخت است ؟ آیا امکانات این ساختمان نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارند؟ بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از خرید اول یک گزارش معماری یا مهندسی از ساختمان تهیه کنید.
  • اقدامات امنیتی آپارتمان  در چه سطحی است؟ مثلاً ، هرکسی می تواند در آپارتمان رفت آمد داشته باشد، یا دوربین امنیتی در ساختمان کار گذاشته شده اند؟
  • آیا این آپارتمان بالکن یا تراس دارد تا شما از تماشای آفتاب بعد از ظهر لذت ببرید؟ یا اینکه آپارتمان های دیگر جلوی آپارتمان شما قرار دارد و یا پشت به نور آفتاب قرار گرفته اید؟
  • هزینه شارژ آپارتمان چه مواردی را در بر می‌گیرد؟ بسیاری از افراد هنگام خرید یک آپارتمان جدید به این جنبه کار فکر نمی کنند.  به طور کلی هزینه شارژ مالیات شهرداری ، مالیات بر دارایی، مالیات بر ارزیابی ، پول آب ، پول برق مشترک ، آسانسور ، استخدام کارگر برای تخلیه زباله‌ها یا نگهبان را در بر می گیرد. ببیند هزینه شارژ این آپارتمان چقدر است؟ و چه مواردی را در بر می گیرد ب به عنوان مثال ممکن است هزینه پارک ماشین جدا حساب شود.
  • اگر شما ماشین دارید  سوال مهمی که باید بپرسید این است که آپارتمان پارکینک اختصاصی دارد یا اینکه باید مبلغ اضافی برای پارکینگ بپردازید؟
  • بعضی از آپارتمان ها کنتر آب و برق مشترک دارند ، یعنی هزینه آب و برق هر واحد درصدی از کل مبلغ  قبض است. بنابراین، اگر کنتر شما و واحد بقلی یکی باشد یعنی هزینه بین این دو واحد نصف می شود . اگر واحد بقلی خالی باشد این به نفع شما است، اما اگر کنتر برق شما مشترک باشد قبض آب و برق به سرعت بالامی رود.
  • قفل شدن درها یکی از مهم ترین ویژگیهای هر خانه مسکونی  است که باید مورد توجه قرار گیرد ، اما در بسیاری از آپارتمان‌ها درها قفل نمی‌شوند یا اینکه خراب هستند.
  • در خرید یا اجاره یک واحد تنها نباید به قیمت و موقعیت آن توجه کرد، بلکه باید ببینید چه کسانی در همسایگی شما زندگی می‌کنند ، در چه محدود سنی قرار دارند؟ آیا بچه دارند؟  شما باید یک بررسی دقیقی از افرادی که در آپارتمان مورد علاقه شما ساکن هستند داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که مشخصه‌های جمعیت آنها نزدیک یا سازگار با سبک زندگی شما است .

اطلاعات املاک مشاورین www.moshaverin.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *