قواعدی که باید در پیدا کردن یک مشاور املاک مدنظر قرار دهید.
ا- مشاور املاک ی را انتخاب کنید که با او در ارتباط هستید. کسی که نه تنها به او اعتماد دارید ، بلکه مورد علاقه شما هم است ، شخصی که می توانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید. از آنجا که شما همکاری نزدیکی با این فرد خواهید داشت، مشاور املاک ی را انتخاب کنید که با او راحت هستید. بهترین جایی که می توانید سراغ مشاور املاک را بگیرید پرسیدن از دوستانی است که اخیرا به خرید یا فروش خانه پرداخته اند.
2- یک مشاور املاک لایق و کارآمد انتخاب کنید. اینکه مشاور املاک مورد نظر شما حداقل 5 سال در این حرفه سابقه کار داشته باشد ، امری ضروری است. وارد شدن به عرصه املاک و مستغلات کار نسبتا آسانی است. مسلماً شما نمی خواهید یک مشاور املاک بی تجربه را برای کار های خود استخدام کنید. هر معامله املاک، متمایز از دیگری است و اتفاقات غیر منتظره زیادی به وجود می آید. شما به دنبال مشاور املاکی هستید که فکر انتقادی دارد نه اینکه فقط یک سفارش جدید را بپذیرد و مهارت جذب مشتری را ندارد. همچنین مطمئن شوید که کار مشاور املاک مورد نظر شما تمام وقت است. شما نمی خواهید با کسی کارکنید که کارهای شما را سرسری می گیرد. بلکه به یک فرد متعهد نیاز دارید. ، اگر مشاور املاک شما نیمه وقت کار می کند، او بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر جای دیگری مشغول است و در مواقع نیاز پاسخگوی شما نخواهد بود. همچنین ممکن است در کارهای فعلی خود سرعت نداشته باشد ، اینکه چه چیزی مهیا است و چه چیزی احتمال فرآهم شدن دارد.
3- به دنبال مشاور املاک ی باشید که شخصیت خوبی دارد. قبل از اینکه با مشاور املاک مورد نظر خود گفتگو کنید و درباره مجوز رسمی او سوالاتی بپرسید، درباره او در اینترنت تحقیق کنید. با این کار نه تنها درباره شخصیت او شناخت پیدا خواهید کرد ، بلکه می توانید با حضور آنلاین برای ملک خود بازاریابی کنید.
4- مراقب مشاور املاکان معروفی که تمام وقت خود را صرف بازاریابی می کنند ،باشید . آیا آنها کارهای شما را به کارگر نوجوان خود می سپارند یا خودشان شخصا مراقب امور شما هستند.
5- تحت تاثیر ماشین گران قیمت او قرار نگیرید. مشاوران املاک باید حرفه ای باشند اما در محدوده درآمد خود خرج می کنند. برخی افراد با ضرب المثل قدیمی “تظاهر کن تا ملکه ذهنت شود” زندگی می کنند.
6- مشاوران املاک خود را به این خاطر که کارت تبلیغاتی او را در صندوق پست خود دیده اید یا با عکس او در مجله های موجود در اتوبوس یا نیمکت اتوبوس برخورد کرده اید، انتخاب نکنید. او برای شما آشناست و فکر می کنید که او را می شناسید. اما این طور نیست. اگر او خود را به گونه ای نشان می دهد که گرفتاری مالی دارد، شاید می خواهد شما را تحت فشار بگذارد تا زودتر تصمیم بگیرید.
7- مشاور املاکی که “شیفته کمیسیون” است و فقط به خاطر کمیسیون بیشتر کار می کند ، استخدام نکنید. اگر او درمورد کمیسیون خود نگرانی بیشتری دارد تا نسبت به خواسته های شما ، قصد او این است که شما را در برخی موارد تحت فشار قرار دهد. مشاور املاکان خوب ، خواسته های مشتریان خود را در اولویت و حقوق و مزایای خود را در وهله دوم قرار می دهند.
8- یک مشاور املاک محلی ، استخدام کنید. مشاور املاکی شما اگر از شهر دیگری باشد ، نرخ ها و فرهنگ عامه آن شهر را تا 40 دقیقه دورتر نمی شناسد.
9- یک مشاور املاک مغرور و بلند پرواز را استخدام نکنید. کسی که خریداران، فروشندگان و مشاوران املاک دیگر دوست ندارند با او معامله کنند.
10- یک مشاور املاک حرفه ای و خوش پوش را انتخاب کنید. او باید مانند یک مشاور املاک به نظر برسد و مانند او عمل کند. اگر مشاور املاک شما یک لباس ورزشی و شلوار جین پوشیده در حالی که مشاوران املاک دیگر کت و شلوار پوشیدند، او یک نقطه ضعف روحی دارد.
11- در فروش ملک خود مشاور املاکی را انتخاب نکنید که ادعا می کند با بالاترین قیمت خانه را به فروش می رساند. نرخ بازار را بپرسید نه اینکه به گفته های مشاور املاک بسنده کنید.
12- مشاوران املاک به صورت گروهی بهتر کار می کنند. بنابراین فردی را انتخاب کنید که با یک گروه در ارتباط است.
13-خدمات مشاوران املاک فقط فروش خانه و آپارتمان نیست. بلکه خودشان هم به عنوان یک خدمت هستند. بیشتر فعالیت هایی که شما پیرامون املاک و مستغلات می بینید ، درباره فروش خانه شما نیست. بلکه درباره کار خود مشاور املاک است. مطالعات نشان می دهد که تبلیغات فروش یک خانه در روزنامه یا حتی مجله ماهانه باعث می شود خانه شما 7درصد کمتر از زمان مورد نیاز به فروش برسد. این نوع از تبلیغات برای همه مشاوران املاک است درباره شخصیت و تصویر آنها است. و برای فروش خانه کاربردی زیادی ندارد.

بانک اطلاعات املاک مشاورین
www.moshaverin.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *