7 مهارت لازم برای تجارت در عرصه املاک و مستغلات
حرفه املاک و مستغلات هر روز در حال تغییر است ، اما کیفیت کار متخصصان این حرفه تغییری نکرده است . جزئیات کار مانند تکنولوژی در حال پیشرفت ممکن است تغییر کند ولی مهارت های اساسی کار همیشه یکسان هستند .
اگر شما این مهارت ها را داشته باشید در هر بازاری موفق خواهید بود.
مهارت اول: ملاقات با افراد جدید
یک واقعیت ساده این است که اگر شما هرگز با افراد جدید ملاقات نکنید مشتری جدیدی هم برای فروش وجود نخواهد داشت. مهم نیست که شما برای اولین بار از طریق اینترنت یا تلفن یا شخصی با مشتری مواجه شده اید. با آنها در مورد یک یک نیازها یشان گفتگو کنید و حداقل شروع مسیر موفقیت را هموار کنید .
مهارت 2: ایجاد ارتباطات شخصی
برای موفقیت درکسب و کار خود لازم نیست که در هر کاری بهترین باشید. شما فقط باید کاردان و مردم دار باشید .مردم از کسانی خرید می کنند که آنها را دوست دارند. حیطه روابط خود با مشتریان را گسترش دهید و اعتماد آنها را به خود جلب کنید ،با این کار90 درصد روند فروش شما انجام می شود. آیا یک راه سریع برای جلب اعتماد می خواهید ؟ همه چیز را به مشتریان حتی اگر به نفع شما نباشد بگویید. به آنها نشان دهید که کار صادقانه برای شما از هر چیزی مهم تر است. البته این بدان معنا نیست که شما شکایت هفته گذشته خود را به آنها بگوید تا مایه نگرانی آنها را فراهم آورید. بلکه بیان این مطلب است که خانه های محله های دیگر با همان متراژ ارزان تر هستند. اگر شما یک خانه را با قیمت بالاتری به آنها بفروشید می فهمند که شما اقدام غیر قانونی انجام داده اید. و به آنها نشان می دهد که در بعضی مواقع منافع شما بر جلب اعتماد مشتریان برتری دارد.
مهارت 3: پیگیری هر مشتری
پیگیری مشتری یک مبحث مهمی است که مشاوران املاک در آن ناموفق عمل می کنند. اگر شما نمی خواهید اطلاعات مشتریانی که جذب کرده اید و تا آخر کار با او بوده اید ،را بگیرید، هرگز یک مجری عالی نخواهید شد. تا آخر کار بودن با یک مشتری و انجام معامله ، برای ایجاد یک خط ارتباطی استوار و عمیق و تداوم کسب و کار خود بسیار مهم است. این بدان معنا است که شما نیاز به یک سیستمی دارید تا اطمینان حاصل کنید هیچ چیز از قلم نیفتاده یا فراموش نشده است. حداقل اطلاعات مشتریان بالقوه باید دریک مکان نگهداری شوند. که شامل
• نام شخص
• اطلاعات تماس
• در مورد چه اموالی به شما مراجعه کرده اند.
• چه زمانی را برای مهاجرت در نظر گرفته اند.
• آیا آنها خریدار هستند یا فروشنده یا هر دو .
• اگر خریدار هستند به دنبال چه خانه ای و در کدام محله می گردند.
• رفتارهایی که احساسات آنها را جریحه دار می کند چیست (چه چیزهایی آنها را هیجان زده یا عصبانی می کند).
اگر شما تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ندارید، از تماس دوباره با آنها برای کسب اطلاعات بیشتر هراسی به دل راه ندهید. و حتی اگر اطلاعات مورد نیاز را دارید ، مرتباً به ارتباطات خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که آنها تا پایان مسیر با شما هستند. نگران این نباشید که شما برای آنها مزاحمت ایجاد می کنید در عوض نگران این باشید که شما را فراموش کنند .
مهارت 4: از آنها بپرسید که چه چیزی را در نظر دارند.
معمولاً این امر برای مشاور املاکان تازه کار یک مشکل بزرگ است ، اما جای تعجب است که چه تعداد از کهنه کارها نیز این قطعه از پازل را فراموش می کنند. این کار همیشه آسان نیست، اما شما مجبور ید برای تماس با آنها سوالاتی را بپرسید. در باره نحوه فروش ، قرار ملاقات ، شماره تماس شخصی که مشتری به او اشاره می کند را بپرسید. منتظر این نباشید که مردم به شما زنگ بزنند ، مشتریان آمادگی خود را اعلام کنند یا اینکه خریداران به شما بگویند این خانه را می خواهند . مستقیماً از او بپرسید ، این همان خانه ای است، که شما می خواهید؟” اگر شما درست این قسمت را امضا کنید من همین فردا خانه شما را برای فروش می گذارم” کدام روز برای شما بهتر است: 6 بعد از ظهر دوشنبه یا 3 بعد از ظهر پنج شنبه ؟ چرا شماره تلفن دوستان خود را به من نمیدهید تا از این پس مجبور نباشید به چیزی دیگری فکر کنید؟ همه اینها سوالات سر بسته عالی است که توسط برخی متخصصان مشاغل استفاده می شود.
مهارت 5: تعیین انتظارات مناسب و بجا
بعد از آن که شما یک قرارداد را امضا کردید و مشتریان شما به این قرارداد پایبند هستند، نوبت به مذاکره بر سر انتظارات است ، و اشتباه نکنید حتماً انتظاراتی به وجود می آید- آیا شما این انتظارات را تعیین کرده اید یا مشتریان شما آنها را انجام داده اند. تعیین انتظارات به این دلیل دارای اهمیت است که شما نمی خواهید با توقعات مشتریان که بدون مشورت با شما تصمیم گرفته اند ، غافلگیر شوید ، بهترین مشاور املاک کسی است که در تعیین این انتظارات استادانه عمل کند، آنها می دانند که چه زمانی برای این کار مناسب است ، و وعده هایی که از پس آن بر نیایند، نمی دهند. آنها این امکان را فراهم می آورند که مشتریان بلافاصله از تغییرات با خبر شوند و انتظارات جدید را به سرعت و قاطعانه مطرح می کنند، آن جا را ترک نکنید که مشتریان تعجب کنند (و نگران شوند) که بعد از آن چه اتفاقی می افتد.
مهارت 6: بررسی جزئیات
شما باید با تجارت مانند یک تجارت رفتار کنید. این بدان معناست که با داشتن یک سیستم مراقبتی به جا، مطمئن شوید که کارها سر موعد انجام شده ،ارزیابی ها ترتیب داده شده ، جواب بازرسی خانه به موقع آمده، قرار ملاقات ها فراموش نشده، و مشکلات حل شده است. شما حتی باید سیستمی را در اختیار داشته باشید که به شما اطمینان دهد مشتریان تان تمام جزئیاتی که برای وارسی نیاز دارند را درک کرده باشند. تا پایان معامله صبر داشته باشید اجازه ندهید هیچ چیز از کنترل شما خارج شود. برای جلو گیری از فسخ معاملات سالانه ، مشاور املاکان با تجربه درصد انعقاد قرارداد را بهبود و در آمدهای هر ساعت خود را افزایش می دهند.
مهارت 7: توجه بیشتری به پول

بیشتر مشاوران در صحبتی که با ما داشته اند به این نکته اشاره کردند که این مهارت ها در باره کسب پول نیست بلکه در باره رفتار با مردم است. من عاشق کمک کردن به مردم هستم . اما اگر شما بر کسب پول توجه ای ندارید بدین معنا نیست که شما نمی خواهید کسب در آمد کنید . معاملات املاک و مستغلات تجارت شما است، وسیله امرار معاش شما است و حق شماست که برای ارائه خدمات و مهارت های خود سودی دریافت کنید. اگر شما توجهی به کسب پول نداشته باشید، کارهایی را انجام می دهید از جمله:
• مذاکراتی خارج از کمیسیون شما
• دریافت نکردن هیچ حق الزئمه ای برای ارجاع مشتریان به بنگاه دیگر
• بر روی لیست هایی که به شما یک سود مناسبی را اختصاص نداده ، کار می کنید.
همه این موارد به این دلیل است که شما سخت کار می کنید و پولی که سزاوار شماست ، به دست نمی آورید. وظیفه کار شما اصلاح اشتباهات جهان نیست بلکه شغلی برای امرار معاش شما است. این توجهات در مورد تعداد معاملاتی که شما انجام می دهید، نیست ، بلکه در این مورد است که چقدر پول بعد از اتمام معامله به دست آورده اید. اگر شما امید موفقیت دارید باید به پول نیز توجه کنید. اگر شما سودی به دست نمی آورید پس یک موسسه خیریه باز کرده اید نه یک کسب وکار و مانند یک موسسه خیریه کمک مالی
برای پرداخت هزینه ها هم وجود ندارد. شما باید با تغییرات تکنولوژی ، مقررات صنعت، اولویت های خریدار و فروشنده ، و شرایط اقتصادی همگام باشید. مهارت هایی که در بالا ذکر شد بیشتر از یک طرح بازاریابی چشمگیر یا تکنیک های رسانه اجتماعی جدید به شما کمک می کند. مهم نیست که در بازار املاک و مستغلات چه خبر است، این مهارت ها از یک مشاور املاک خوب تا مشاور املاک دیگر متفاوت است .

آژانس مسکن مشاورین
www.moshaverin.com
ثبت آگهی رایگان

1 Comment

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *