30 قاعده در مورد محله ها
قاعده 1: محله ها مهم تر از خانه ها هستند. داشتن یک خانه خوب در یک محله عالی بهتر از داشتن یک خانه عالی دریک محله خوب است.
قاعده 2: یک محله خوب را انتخاب کنید. محله ها با نرخ های متفاوت بر ارزش خانه می افزاید. محله های خوب و در حال توسعه بهتر از نرخ میانگین ، بر ارزش ملک می افزاید. بعضی مکان ها در حال رشد و پیشرفت هستند در حالی که برخی دیگر کوچک شده و پس رفت داشتند. گذشت 10 یا 20 سال می تواند یک دنیا تفاوت ایجاد کند .
قاعده 3: در محله های در حال توسعه و پر گذر خانه بخرید. محله های گذرگاهی معمولا نزدیک به کلان شهرهای عمده هستند و زمانی نادیده گرفته شده و توجه کمتری به آن می شد. به سرنخ ها توجه کنید. ببینید آیا هیچ ساخت و سازها عمده ای وجود دارد؟ آیا نشانه های خوبی که رونق یک محله را نمایان سازد وجود دارد.
قاعده4: در یک شهر دانشگاهی زندگی کنید. دانشگاه ها شغل و مزایای اقتصادی دیگری را برای یک شهر فرآهم می سازند. دانشگاه ها صنایع پایداری هستند که فراز و نشیب های اقتصادی را دنبال نمی کنند.
قاعده 5: خانه هایی که خیلی نزدیک به دانشگاه هستند را نخرید. دانشگاه ها در حال رشد هستند. دانشجویان بیشتر ترجیح می دهند در یک خانه زندگی کنند تا در خوابگاه یا یک واحد آپارتمانی. مستاجران از املاک شما به خوبی صاحبان مراقبت نمی کنند. نگهداری خانه های اجاره ای شما جز اولویت های دانشجویان نیست.
قاعده 6: خانه هایی که در مسیر پرواز هواپیما هستند را خریداری نکنید. اگر شما در شهر خود یک فرودگاه دارید، ببینید آیا هواپیمای فرودگاه بالای خانه یا محله آینده شما پرواز می کنند. فرودگاه ها روز به روز بزرگتر و پر رفت و آمد تر می شوند. آنچه که در حال حاضر ممکن است یک مزاحمت کوچک باشد بعد ها می تواند به یک ناراحتی بزرگ تبدیل شود.
قاعده 7: می توانید خانه ها و محله ها را با گوگل مپ وگوگل ارس مشاهده کنید. و یک دور نمایی از محله ها بگیرید.
قاعده8: امکانات رفاهی محله را مورد بررسی قرار دهید. بخشی از شناخت ما درمورد اینکه چه چیز یک ملک با ارزش است با بررسی محله ای که ملک در آن قرار دارد، امکان پذیر می شود. نزدیک بودن به یک مدرسه عالی یا دسترسی به بزرگراه .ارزش یک ملک تا حدی با امکاناتی که در نزدیکی آن قرار دارد تعیین می شود.
قاعده9: نزدیک ایستگاه گاز یا پارکینگ های خودرو خانه نخرید . زیرا آن مکان ها شلوغ هستند.
قاعده 10: در ساعات و روزهای مختلف هفته سری به آن محله بزنید . از حس بینایی ، بویایی و شنوایی خود برای کشف عواملی که محله را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده کنید. ببینید آیا سروصدای بیش از حد مدارس ، استادیوم، بزرگراهها، فرودگاه ها، خطوط راه آهن وجود دارد. فضای سبز حیاط ها و ماشین های پارک شده در جلوی خانه می تواند گواه وضعیت مالی جمعیت آن محله باشد.
قاعده 11: ارزش بازار ملک را مورد بررسی قرار دهید. بعد از اینکه در مورد ملک شناخت پیدا کردید ، بررسی کنید که خانه های مشابه با چه قیمتی در بازار خریداری می شوند. یک رنج اولیه قیمت بازار بر اساس نوع و عمر خانه های مشابه مشخص کنید. املاک و مستغلات مختص یک محل خاص است. یک خانه ویلایی سه خوابه در یک منطقه ممکن است دهها هزار تومان بیشتر یا کمتر از یک خانه مشابه در یک محله متفاوت باشد.
قاعده 12: در مورد قطعه زمین های خالی محتاط باشید. اگر پشت خانه جدید شما یک مزرعه است بررسی کنید که چه چیزی قرار است در آنجا ساخته شود. بزرگراه خواهد شد یا آپارتمان بلند مرتبه؟ پارکینگ خواهد شد یا یک مدرسه؟
قاعده 13: خانه های نزدیک به معدن زغال سنگ ، نیروگاه هسته ای یا نیروگاه بادی را نخرید . زیرا آنجا پر سرو صدا ، خطرناک و بد بو است.
قاعده 14: نزدیک گودال ماسه، کارخانه ، اتوبان خانه نخرید . شما نباید نزدیک مناطقی باشید که ماشین آلات سنگین بسیار در آنجا رفت و آمد می کنند .
قاعده 15: جمعیت محله خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر شما فرزند جوانی دارید ممکن است نخواهید به یک محله قدیمی مهاجرت کنید. این موضوع برای شما هم صدق می کند و ممکن ا ست در اوایل 30 سالگی باشید و نمی خواهید به محله ای که دانشگاه های زیادی دارد نقل مکان کنید. مشاوران املاک اطلاعات لازم درباره جمعیت یک محله را در اختیار دارند.
ادامه دارد…..
بانک اطلاعات املاک مشاورین
www.moshaverin.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *