مشاور املاک کیست ؟ این ترکیب که شامل دو واژه مشاور و املاک است نشان می دهد که بخشی از سیاست های املاک به مشاوره بر می گردد .
مشاور فرد متخصصی است که به افراد در رسیدن به موفقیت در زندگی ، کار و یا تحصیل کمک می کند . او کسی است که با صبر و حوصله به حرف های افراد گوش می دهد و سپس بر اساس شناختی که به دست می آورد راهکاری برای خروج از بن بست و یا رسیدن به موفقیت ارائه می کند . با این تعریف مشاوره یک فرایند رشدی است که افراد می توانند با راهنمایی های مشاوران امکان موفقیت خود را در زندگی و کار افزایش دهند .
مشاور املاک کسی است که با شناختی که از بازار مسکن و اقتصاد مسکن دارد به خریدار یا فروشنده مشاوره تخصصی می دهد تا امکان خرید و یا فروش را آسان تر کند . از این رو نقش و اهمیت یک مشاور املاک مانند مشاور روانشناسی یا مشاور حقوقی است که می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و راه های تازه ای برای رسیدن به موفقیت ارائه کند . این یک وظیفه سنگین و مهم است . کسی به بنگاه املاک مراجعه می کند و شخصی را به عنوان مشاور بر می گزیند تا به او در سرمایه گذاری ، ساخت و ساز و احیانا فروش و یا حتی بررسی نوسانات قیمت یا پیش بینی وضعیت مسکن در ماه های پیش رو کمک کند . مشاور املاک باید توانایی دادن مشاوره حرفه ای به چنین شخصی را داشته باشد.
مشاور املاک یک کار تخصصی و حرفه ای است و طبعا کسانی باید در این حوزه فعالیت کنند که علاوه بر احراز شرایط عمومی به عنوان یک مشاور دارای اطلاعات و دانش تخصصی در زمینه املاک و مستغلات باشند . از این رو کسانی که الفبای بازار مسکن را نمی دانند یک ضربه مهلک بر بدنه بنگاه های املاک می زنند. اینان باید درست ترین و بهترین راهکار را برای خرید و فروش و سرمایه گذاری ارائه کنند و بتوانند خط راهی برای رسیدن به موفقیت در بازار مسکن به دست دهند .
مشاور املاک باید این ویژگی ها را برای مشاوره دادن داشته باشد :

محمدرضا محمدی

3 Comments

  1. سلام
    من یک مشاور املاک هستم شیش ماه این شغل رو انتخاب کردم وهنوز هیچ قراردادی ننوشتم .احساس میکنم این کار یه برنامه ی خاصی میخواد یا حداقل اطلاعات درست خیلی تخصصیه ..علاقه دارم ولی نمیتونم تصمیم بگیرم که چطور کارمو پیش ببرم …شما پیشنهادی دارید که از کجا شروع کنم ..مرسی

  2. سلام رفیق من دو ماهه وارد این کار شدم.۴ تا قرار زدم. راهش اینه که یک فایل هدف رو انتخاب میکنی یعنی بهترین فایلی که تو منطقه خودت تو دفتر فایلت وجود دارد و در کنار اون دوتا فایل تو همون رنج و قیمت آماده میکنی شروع میکنی به آگهی کردن فایل هدفت و تمام انرژیت رو میزاری روی همون یدونه فایل من مطمئنم دو روزه فایل هدفت رو میفروشی و دوباره یه فایل دیگه. سعی کن همزمان روی ده یا بیست تا فایل کار نکنی و همیشه یادت با ما مشاور املاک هستیم نه مشاور مشتری.موفق باشی.

  3. سلام دوست عزیزم
    من یک مشاور ملکی هستم که میخوام واقعا بهت کمک کنم اولین گزینه برای شما این هست که دفتر مشاورین املاک تون و کجا احداث کردید ایا منطقه در حال رشد چشم گیر هست؟یا نه منطقه به ثبات رسیده و دیگه جایی برای ساخت و ساز نداره
    دوم اینکه نحوه صحیح صحبت کردن با مراجعه کنندت هست
    سوم هدف گذاری که از این کار ب کجا میخوای برسی
    چهارم شروع به جمع اوری فایل
    پنجم پیگیری فایل هات هست
    ششم قدرت مدیریت قرارداد بستن هست
    شما اگه همه گزینه هات اوکی باشه ولی قدرت جمع کردن یک قرار دادو در پای میز قرارداد نداشته باشی اصلا کارت به نتیجه نمیرسه
    با ایمیل من تماس داشته باش بیشتر گپ میزنیم
    Kepres.iran@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *