فرصتی طلایی برای خرید املاک و مستغلات

بازار املاک هم چنان در آرامش به سر میبرد و خریداران و فروشندگان به دنبال نشانه ایی از حرکت به نفع خودشان می باشند.

آمار و اطلاعات ماه دوم پاییز رشدی حدود 4 درصد نسبت به ماه پیشین می بینم.ثبات در بازار حاکم است و قیمت ها در کف ترند خود قرار دارد.وطبیعتا با توجه به قراین موجود در چند ماه آینده به رغم رشد احتمالی حجمی فروش مسکن در زمستان به طور کامل از رکود خارج نخواهد شد.بنابراین زمستان امسال یک فرصت طلایی برای خرید مسکن می باشد.عموما دو گروه برای خرید ملک اقدام می کنند:اول کسانی که مسکن به عنوان یک سرپناه برای آنها تلقی می شود و می خواهند آپارتمانی بخرند و در آن سکونت کنند و گروه دوم کسانی هستند که در بازار املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند و املاک به عنوان یک کالای سرمایه ای تلقی می شود.چرا خرید مسکن در زمستان 94 بهترین زمان خرید است و می توان از آن به عنوان فرصت طلایی یاد کرد؟دلایا زیادی دارد که ما خرید مسکن در زمستان امسال را زمان مناسبی بدانیم و مردم را تشویق کنیم که که از این فرصت برایخرید اقدام کنند.

اول:اولین مورد قیمت مسکن است .یکی از مشکلات خریداران احتمالی قیمت است.بالا بودن قیمت امکان خرید را را از خریدار احتمالی سلب می کند . با توجه به رکودی که در بازار حاکم شد و همچنین عرضه زیاد مسکن در بخشی از مناطق ایران و تهران

قیمت مسکن به حداقل ممکن رسیده است.شاید بتوان گفت که قیمت مسکن بیش ازاین پایین نخواهد آمد.آمار نشان می دهد که قیمت مسکن از حباب خالی شده و به کف قیمت رسیده است و طبعا در رکود سه ساله اخیر قیمت  املاک به حداقل ممکن رسیده است.بنابراین انتظار کاهش قیمت خرید مسکن احتمال چندان درستی برای ماه های آینده و سال جدید نخواهد بود. بنابراین کسانی که تا کنون منتظر پایین آمدن قیمت یا ثبات در قیمت مسکن بودند می توانند از این فرصت استفاده کنند و خانه مورد نظر خود را خریداری کنند.چرا که قیمت مسکن از این پایین تر نخواهد آمد.

دوم:آمار شهرداری از کاهش  در صدی صدور پروانه های ساخت در یک سال اخیر حکایت دارد.کاهش  درصد صدور پروانه زنگ خطری آینده مسکن است.آمار نشان از 800 هزار ازدواج  در سال میدهد و اگر ساخت و ساز در همین تعداد انجام نشود عرضه کمتر از تقاضا است. و احتمال افزایش در سال آینده را بوجود می آورد.

در نتیجه از فرصت بدست آمده نتیجه بگیریم و امسال اقدام به خرید کنیم.

مشاورین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *