قواعدی درباره قرارداد ها، پیشنهادات و انجام مذاکرات معاملات املاک
1-از برگه قرارداد خرید و فروش مشاور املاک خود که هنوز چیزی در آن نوشته نشده ، یک کپی بگیرید. برای بررسی برگه قرارداد از مشاور املاک خود وقت بگیرید و از او تقاضا کنید که هر چیز مبهم این برگه را برای شما توضیح دهد.
2-پیشنهاد شما نباید بر اساس برداشت هایتان از انگیزه فروشنده باشد . گاهی اوقات فروشندگان می خواهند یا نیاز به فروش فوری ملک خود دارند و کمتر از قیمت بازار می فروشند، و گاهی اوقات هم این طور نیست.
3- پیشنهاد شما نباید براساس لیست قیمت باشد. فروشندگان و مشاوران اغلب قیمت های درستی پیشنهاد نمی کنند.
4- اینکه فروشنده از اول خانه را به چه قیمتی خریداری کرده اصلا مهم نیست. دیگر گذشته است. امروز را در یابید.
5- هزینه های بازسازی که فروشنده متحمل آن شده مهم نیستند. آنها بخشی از هزینه های بازسازی را بر می گردانند البته این مقدار در دست خریدار است.
6- برای خرید خانه قیمت خیلی کمی پیشنهاد نکنید. فروشندگان از این کار شما دلخور می شوند و ممکن است از معامله دوباره با شما خودداری کنند، و پیش خود این فکر را می کنند که شما از هیچ چیز خبر ندارید و فقط وقت آدم را تلف می کنید.
7- بر اساس قیمت بازار پیشنهاد قیمت دهید. شما باید بتوانید پیشنهاد خود را با توجه به فروش های قابل مقایسه تنظیم کنید.
8- اینکه اولین پیشنهاد شما از سوی فروشنده رد شود ، و پیشنهاد متقابلی از سوی فروشنده ارائه شود ، امری عادی است. پیشنهاد متقابل در واقع پیشنهادی از سوی فروشنده به خریدار با قیمت جدید، جزییات و زمان بندی جدیدتر است.
9- اگر بیشتر از یک پیشنهاد ارائه شود، مشاور املاک فروشنده موظف است به خریداران اطلاع دهد که پیشنهادهای دیگری نیز وجود دارد. و فروشنده می تواند تنها یک پیشنهاد را بپذیرد.
10- قیمت پیشنهادی خود را در اسرع وقت تعیین کنید. اگر در طول روند خرید خانه اطلاعات کافی به دست آورده اید، وقتی که خانه مناسبی پیدا کردید می توانید برای بررسی کامل آماده باشید. وقتی که فهمیدید همین خانه را می خواهید دیگر دو دل نباشید. با چنگ و دندان آن را بگیرید. “در خیابان” و قبل از اینکه وارد خانه شدید پیشنهاد دهید و خانه را بگیرید . اطلاعاتی که در حین جستجوی خانه به دست آورده اید ، در ارائه یک پیشنهاد درست به شما اعتماد به نفس می دهد .
11- اگر بیشتر از یک پیشنهاد وجود داشته باشد احتمال آن زیاد است که شما قیمت بیشتری پرداخت کنید. اگر از وجود پیشنهادهای رقابتی بی اطلاع هستید، مجبورید بیشتر از قیمتی درخواستی ، پیشنهاد کنید یا ممکن است پیشنهاد خود را در نظر نگیرید. برخی مشاوران املاک به شما توصیه می کنند5 میلیون تومان بیشتر از قیمت در خواستی یک خریدار دیگر پیشنهاد کنید.
12- در مواقع لزوم، پول بیشتری پرداخت کنید. در بازارهای رو به رشد هر اضافه پرداختی از سوی شما به سرعت با قیمت های در حال افزایش بازار بلعیده می شود. در یک بازار در حال رشد ، برای خرید بزرگترین خانه با کمترین پیش پرداخت وسوسه خواهید شد. از نقطه نظر سرمایه گذاری ، پرداخت پول بیشتر ایده بدی نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *